Alboraia és reconegut oficialment com a Municipi Turístic d’Excel·lència de la Comunitat Valenciana
El municipi d’Alboraia ha sigut reconegut oficialment com a Municipi Turístic d’Excel·lència de la Comunitat Valenciana, unint-se així a un selecte grup de 4 localitats de la província de València que compten amb aquesta distinció: Gandia, Cullera, València i Alboraia.
Aquest reconeixement, atorgat mitjançant una resolució de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, suposa un pas més en l’estratègia turística de l’Ajuntament i l’equip d’Alboraia Turisme, que ja havia obtingut en 2023 la categoria de Municipi Turístic de Rellevància.
Miguel Chavarría, alcalde d’Alboraia, i Raquel Casares, regidora de Turisme, han valorat molt positivament aquest reconeixement que «suposa un suport al treball que es realitza des de l’equip municipal al costat dels diferents agents i empreses relacionades amb el turisme. Un projecte comú l’objectiu del qual és situar Alboraia entre les millors destinacions turístiques internacionals, i generar un impacte positiu tant en l’economia local com en el mateix municipi i els seus habitants».
Un projecte comú enfocat a l’excel·lència turística
Des de la redacció del Pla Estratègic de Turisme i el Pla Director de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) en 2021, Alboraia ha seguit una evolució enfocada en la modernització i sostenibilitat de la seua oferta turística.
El pla busca consolidar l’estratègia del destí mitjançant una gestió activa i col·laborativa, millorant la competitivitat del sector turístic i fomentant la demanda de visitants. S’han implementat mesures per a adequar els productes turístics a les noves tendències, promoure la creació de noves experiències i optimitzar la promoció i comercialització.
A més, el model DTI-CV ha sigut clau en la transformació d’Alboraia en una destinació turística intel·ligent, amb eines com l’Autodiagnòstic DTI, que permet avaluar l’acompliment del municipi en àrees com a sostenibilitat, accessibilitat i innovació. Gràcies a aquests esforços, el municipi ha aconseguit un sòlid nivell DTI, consolidant la seua posició com un destí innovador.
En termes de qualitat turística, Alboraia ha obtingut i renovat diverses certificacions. Destaquen la Q de Qualitat Turística per a les seues platges i oficines de turisme, així com la Certificació de Sostenibilitat atorgada per l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola. Així mateix, ha enfortit el seu compromís amb l’excel·lència a través de la seua adhesió al programa SICTED, amb un total de 18 empreses i serveis reconeguts per la seua atenció al client, accessibilitat i sostenibilitat.
Un altre aspecte clau en la seua evolució turística és la defensa de l’orxata artesana, un dels productes més emblemàtics del municipi. A través de la creació del Club de Producte «Alboraia, Artesans de l’Orxata», la localitat ha promocionat l’elaboració tradicional d’aquest producte i la seua qualitat en múltiple esdeveniments, consolidadndo a Alboraia com a capital mundial de l’orxata.
L’objectiu final és posicionar Alboraia com un destí atractiu, responsable i tecnològicament avançat, beneficiant tant als visitants com a la comunitat local.