Alcàsser serà subseu de la VII biennal internacional de ‘Dona i Cinema’

La Secció Oficial de Dona i Cinema presenta 19 estrenes nacionals i una estrena mundial

La Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset ha acollit, aquest matí, la presentació de la VII edició de la biennal internacional de ‘Dona i Cinema’. A la presentació ha assistit tant l’alcaldessa d’Alcàsser, Eva Zamora, i la regidora d’Igualtat, Cristina Lucendo; com Lucía Beamud, regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI de l’Ajuntament de València, i Francesc Felipe, director adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia de l’IVC.

El festival se celebrarà del 27 de gener al 4 de febrer en el CCC Octubre i els Cinemes Babel. No obstant això, com a novetat, les directores de ‘Dona i Cinema’, Giovanna Ribes i Deborah Micheletti, han anunciat que Alcàsser, com a subseu, acollirà, el mes de febrer, la projecció d’una selecció audiovisual, així com el palmarés d’aquesta edició amb l’objectiu de «desestigmatitzar a aquesta població». De fet, per a les pròximes edicions, es buscarà que Alcàsser aculla una secció paral·lela.

L’alcaldessa d’Alcàsser, Eva Zamora, s’ha mostrat «molt contenta amb aquesta col·laboració. Des de fa 30 anys, fins i tot a nivell internacional, Alcàsser ha estat marcat pel terrible succés que va ocórrer en el passat. Amb aquest festival de cinema, la dona se situarà en el paper que li correspon».

Per part seua, la regidora Lucía Beamud ha destacat «la importància d’aquesta cita que cada dos anys plena València de cinema fet per dones i visibilitza el treball i la veu femenina d’aquesta indústria».

Finalment, Francesc Felipe ha recordat que «Dona i Cinema porta 12 anys sent pioneres en la defensa de la igualtat a través de les diferents mirades i per això, s’ha convertit és un festival necessari per a la vida cultural de la ciutat».

Igual que en passades edicions, la Secció Oficial del festival compartirà programa amb una Secció Paral·lela que convida a la reflexió i al debat sobre el paper de la dona en la indústria cinematogràfica.

Es confirma el bon acolliment del festival amb la recepció de quasi 400 pel·lícules de diferents formats. Les produccions nacionals lideren el rànquing amb un notable augment en la qualitat de treballs, seguida de produccions procedents de França, els Estats Units, l’Argentina i Itàlia. Una de les dades destacables és que es confirma la gran tradició cinematogràfica de l’Iran amb la recepció d’un gran nombre de projectes.

Tot això es tradueix en una Secció Oficial molt diversa, respecte a la procedència geogràfica, i composta per 60 pel·lícules dividides en les 6 categories: llargmetratge ficció, llargmetratge documental, curtmetratge ficció i documental, videoart i animació. Hi ha una representació total de 18 països: la majoria espanyols, però també podrem descobrir mirades de l’Iran, Alemanya, els Estats Units, Lituània, Gràcia, Macedònia, Vietnam, França, Itàlia, el Brasil, l’Argentina i fins de dones lluitadores a l’Azerbaidjan.

Respecte a les estrenes nacionals, el festival porta un total de 19, incloent-hi el llargmetratge documental A MIRROR OF THE COSMOS de la directora Isabelle Carbonell, i el llargmetratge ficció FORBIDDEN WOMANHOOD, de la directora iraniana Maryam Zahirimehr, que repeteix participació en la Biennal amb el seu segon llargmetratge. Però també podrem gaudir de l’estrena mundial del documental LO QUE NOS QUEDA de Rosa Caldito i Anne Dobaran, dues joves directores de Barcelona que han decidit transformar una festa entre amics durant el confinament en un documental que reflexiona sobre les inquietuds de les joves generacions.

Igual que anys anteriors, per a donar visibilitat a les professionals valencianes de la indústria del cinema, el Festival en totes les seues edicions nomena una Padrina. Enguany, el reconeixement recau sobre Nathalie Martínez, productora d’animació i guanyadora del Goya 2021 a millor curt d’animació. Una professional poderosa i la primera a coproduir als Estats Units.