Cinc centres educatius de Catarroja estalvien 8.400 euros gràcies a l’impuls del projecte 50/50

L’Ajuntament de Catarroja, mitjançant la regidoria de Medi Ambient, aposta per l’impuls de polítiques que implementen mesures d’estalvi energètic. Un bon exemple és el projecte 50/50 on Ajuntament i tota la comunitat educativa col·laboren per a estalviar en la despesa energètica dels centres, mitjançant l’informació i treball de conscienciació. Un projecte que ha fet que aquests cinc centres arribaren a estalviar al curs 21/22, 8.400 euros, impulsant a 4 escoles més a formar part del programa.

“El projecte 50/50 continua amb el suport de l’Ajuntament i l’impuls social, que fan d’aquestes mesures un bon exemple de que el foment de la participació ciutadana millora hàbits i conductes ciutadanes que radiquen en el bé comú. Enguany hem continuat amb quatre escoles noves, que treballaran per sensibilitzar a la ciutadania al voltant de l’estalvi, la reducció del consum i els beneficis econòmics i mediambientals que suposa”, explica  Jesús Monzó, alcalde de Catarroja.

Els projectes 50/50 són una eina per a motivar el canvi d’hàbits, i modificar la percepció de l’energia com una qüestió llunyana, abstracta, i en la qual hi ha poc marge d’actuació. La seua filosofia és establir un benefici directe per al col·lectiu de persones que fan ús d’una instal·lació, i que en moltes ocasions no perceben els costos associats al consum d’energia, ni són beneficiaris directes dels possibles estalvis.

“El curs 2022 entre cinc escoles de  novembre a juliol van estalviar uns 8400 euros sens fer inversions inicials, només implementant hàbits de control i reducció del consum d’energia i aigua. Una vegada més la ciutadania menuda ens donen grans lliçons de que voler és poder”, explica Elisa Gimeno, regidora de Medi Ambient.

Més enllà dels estalvis econòmics i les millores obtingudes amb els diners reinvertits, el més important del projecte acaba sent la conscienciació i generació d’hàbits en tota la comunitat educativa, però especialment de l’alumnat, que acaba sent el promotor de totes les accions posades en pràctica en la resta dels seus àmbits vitals, sobretot el familiar.