Compromís Horta Sud reclama un finançament just a peu de carrer

Compromís va presentar el passat divendres la campanya «Exigim igualtat, exigim respecte», amb la qual pretén fer una gran recollida de signatures per tot el territori valencià. Amb aquesta acció reclamen un finançament just, unes inversions vinculades proporcionalment amb el pes poblacional i la condonació del deute històric generat per cada any d’infrafinançament per part del govern espanyol.

Des de l’Horta Sud volen que aquesta campanya no només visibilitze el greu problema de l’infrafinançament que patim, sinó també comboiar la ciutadania a participar massivament a la manifestació que tindran lloc a València el dia 20 de novembre a les 18h.

Els ecovalencianistes han posat de manifest alguns dels greus problemes que pateix la comarca, i que amb un millor finançament es podrien solucionar: “amb un tracte just per part de l’estat tindríem soterrades les línies de tren i metro, que actualment suposen una cicatriu a molts pobles de la nostra comarca, on han separat els barris afectats del casc urbà des de fa dècades”.

Com a resum d’algunes de les reivindicacions comarcals han destacat la creació del parc arqueològic Vil·la Romana i la construcció d’un segon institut a Catarroja, el centre auxiliar de salut a Quart de Poblet, recuperar l’Hospital Militar de Mislata per l’atenció de malalts crònics, de llarga estada, de salut mental, i de especialitats, com també l’ampliació del centre de salut de Mislata, el desviament de la séquia de Braç Nou per a evitar inundacions a Sedaví, més convertir en zona de vianants el pont sobre la V31 amb l’objectiu d’unir els dos nuclis urbans de Sedaví, aquesta última una problemàtica semblant a la de Torrent amb el soterrament de les vies del metro.

La coalició ha finalitzat destacant com podria millorar-se el transport metropolità amb un finançament just: “tenim un tren de rodalies que és un autèntic despropòsit, perdent dia a dia viatgers, amb endarreriments i cancel·lacions. A més, amb un millor finançament es podrien duplicar les freqüències de metro i oferir un preu adequat sobre la base d’una tarifa integrada per a tota l’àrea metropolitana, combinant-la amb la resta del transport públic existent.»