Compromís per Paterna demana atenció psicopedagògica per a cada escola del poble

La llei orgànica 2/2006 de 3 de maig de la Conselleria d’Educació estableix com a recurs fonamental per a la millora dels aprenentatges i el suport al professorat, l’existència de serveis o professionals especialitzats en orientació, educativa, psicopedagògica i professional. Per això Compromís per Paterna portarà al proper Ple la demanda d’este servei per a les escoles paterneres. Estos gabinets, que solen ser municipals, van destinats a reforçar l’educació infantil, primària, secundària i especial; atenent principis de caràcter preventiu, flexible, no discriminatori i diferenciat segons la diversitat social i lingüística i segons les aptituds i motivacions de l’alumnat.

En Compromís per Paterna consideren que en una escola cada vegada més inclusiva i plural, l’atenció a la diversitat en general i les dificultats d’aprenentatge en particular, és clau a l’hora d’assolir els objectius educatius i el benestar psicosocial dels alumnes. Segons manifestacions fetes per la regidora Neus Herrero “és fonamental que totes les escoles de Paterna disposen de gabinet psicopedagògic als seus centres, i, a hores d’ara, malauradament, no s’estan complint”.

És per això que des de la formació valencianista demanen a l’ajuntament que, o bé es faça càrrec de donar este servei als centres escolars de Paterna, o bé demane a la Conselleria d’Educació que dote a les escoles del municipi de la figura de psicopedagog.

“Com podrà comprovar l’alcalde, a nosaltres no ens importa exigir les coses a l’administració autonòmica, siga qui siga qui governe, si amb això aconseguim coses positives per a Paterna” ha declarat Neus Herrero en referència a les acusacions de deslleialtat llançades des del govern municipal la passada setmana. “Per a nosaltres el més important és el poble de Paterna. En este cas els nostres xiquets i xiquetes que es mereixen allò de què disfruten els i les alumnes d’altres pobles: un gabinet psicopedagògic que oriente en qüestions educatives, que promoga el benestar psicosocial de l’alumnat i que puga ajudar a previndre i detectar casos d’abusos, maltractaments i assetjament escolar”.

Cal recordar que paterna és un poble molt divers i amb escoles en barris on la desestructuració familiar, l’absentisme escolar, la falta d’autoestima i el risc d’exclusió social són habituals companys de viatge. “Des de Compromís hem treballat, estem treballant i treballarem pel bé del poble. I qui vulga acompanyar-nos en este viatge, benvingut siga” ha conclòs la regidora de Compromís per Paterna.

Comentarios: 0

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *