Consum compra més d’11.500 tones de creïllanacional esta temporada

El 60% de la creïlla que oferix la Cooperativa durant tot lany és nacional

Consum oferix en les tendes més d11.500 tones de creïlla nacional dagricultors locals estatemporada. La creïlla nacional, que des de fa uns dies arriba a totes les tendes de la xarxa, suposa al voltant del 60% del volum total de venda deste producte de la Cooperativa, i prové de zones de producció com ara Màlaga, Cartagena, Sevilla, València o Albacete, en la recol·lecció més primerenca, i dàrees de cultiu de Segòvia i Salamanca, al final de la campanya.

La Cooperativa manté laposta per la producció local i, en el cas de la creïlla nova, es manté durant pràcticament huitmesos a lany aproximadament, des de maig fins a octubre o novembre, de manera que lorigen nacional sallarga al màxim. Durant la campanya nacional de creïlla, Consum n’oferix diferents varietats: més indicades per a fregir; per a bollir o de varietat roja, entre d’altres. A més, disposa d’alternatives de producte nacional durant tot lany.

Consum treballa juntament amb els proveïdors en laplanificació i la projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments de cada varietat i aconseguir ampliar la duració de les campanyes de fruita i verdura dorigen nacionaltant com siga possible, sempre mantenint tots els requisits de qualitat. A més, la Cooperativa està compromesa en la cura i el control del producte des de la sembra, i col·labora en la selecció de les llavors i la terra de cultiu amb la finalitat dobtindren una collita natural i respectuosa amb el medi ambient.

Producte de proximitat

En 2022, la Cooperativa va comprar producte de proximitatper valor de 2.490,2 milions deuros a més de 4.500proveïdors. El 98,8% de les compres es van fer a proveïdors nacionals, i el 67,6% destes compres, a productors locals de les comunitats autònomes on està present. Desta manera, la Cooperativa estimula el desenvolupament econòmic en la seua àrea dinfluència.

Del total de la gamma de productes que Consum oferix en les tendes, 2.786 són regionals; és a dir, es distribuïxen només endeterminades províncies o localitats. Així, lassortiment remarca els productes autòctons que, a banda que sadaptenals gustos dels consumidors, també estimulen leconomia local.  

Entre les campanyes més rellevants pel que fa al producte local, destaca la dels cítrics amb la distribució de taronges i mandarines amb indicació geogràfica protegida (IGP) Cítrics Valencians i la IGP Clementines Terres de lEbre, així com altres indicacions protegides i de proximitat amb les quals la Cooperativa es vincula cada temporada, com ara la denominació dorigen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona i la DO de la Xufa de València, entre daltres.

Amb esta aposta pels productes de proximitat, duna banda,Consum genera riquesa local i regional, ja que oferix al consumidor els productes en el moment de consum òptim, i de laltra, minimitza limpacte ambiental, perquè reduïx els processos de transport i logística, de manera que complix, així,la seua responsabilitat social com a Cooperativa.