Gran èxit d’acollida de la volta de l’EMT
Ahir van entrar en funcionament els autobusos de l’EMT a Paterna, Alboraia, Vinalesa i Montcada. La tornada d’aquesta línia als municipis de l’Horta juntament amb la línia de Mislata posen punt i final a cinc anys des que l’Ajuntament de València retira el servei. Ara aquestes localitats recuperen les línies que seran finançades íntegrament per la Conselleria de Transport i Mobilitat de la Generalitat Valenciana.
Ahir va ser la inauguració i hui molts veïns de les poblacions ja estan utilitzant el servei amb total normalitat. Miguel Chavarría, alcalde d’Alboraya, va assenyalar que «era un recorregut que feia moltíssima falta per la quantitat de persones que han d’arribar fins a l’institut, el centre de salut o la residència de majors, així que és un dia per a estar molt satisfets».
Chavarría, acompanyat del seu equip de govern i membres de la corporació, va rebre ahir a la Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i al regidor de mobilitat sostenibilitat de l’Ajuntament de València, Giuseppe Grezzi. Junts van inaugurar l’engegada de la recuperació del recorregut fins al final de la Patacona i van realitzar el primer viatge trajecte de la línia modificada. Les noves parades estan situades en llocs estratègics de la platja de la Patacona -Plaça General Basset, Av. Blasco Ibáñez i Edifici Singular-, ja que la finalitat fonamental de l’actual recorregut és millorar la qualitat en la connexió amb València, fent-la més accessible als veïns i veïnes del barri i sobretot, a l’alumnat de l’Institut públic i a la residència d’ancians, que havien quedat fora del recorregut del 31.
L’alcalde del municipi va recalcar la importància de «continuar les converses perquè a Alboraia teníem també la línia 70, que ara es queda en les portes del municipi». Per la seua banda, la Consellera va recordar que la prolongació del recorregut del 31, també ha coincidit amb l’ampliació de la línia 26 fins a Montcada, així com la consolidació de les línies 62 fins a Terramelar, Paterna, i 16 fins a Vinalesa i que “totes aquestes línies van ser eliminades pel govern del PP que no tenia en compte a les persones«.
Pacte per la Mobilitat Segura i Sostenible
També, dins de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, l’Ajuntament d’Alboraia s’ha compromés a l’adhesió al Pacte per la Mobilitat Segura i Sostenible promogut per la Conselleria Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. Aquest pacte ha sigut concebut com un compromís conjunt de municipis, diputacions i Generalitat per a aconseguir ciutats més segures, accessibles i saludables.
No obstant això, durant les dues últimes legislatures, l’Ajuntament d’Alboraia a través de la Policia Local ha treballat amb gran obstinació en l’àmbit que concerneix la mobilitat per mitjà de diferents accions i campanyes. En els últims anys s’ha reduït la velocitat en el nucli urbà a 30 km/h i s’ha fet ciclable, s’ha incorporat nous aparca bicis, s’ha baixat les vorades de les voreres, s’ha procedit a la millora de la senyalització vertical en les eixides dels col·legis, entre altres mesures. A més s’ha incrementat el nombre de controls de tràfic i el cos de policia treballa amb els més xicotets en qüestions relacionats amb educació viària en els col·legis d’Alboraia.