La joventut de Rafelbunyol lluita pel canvi climàtic

Més de 400 joves de l’IES de Rafelbunyol han treballat en la formulació de propostes per a millorar la sostenibilitatdel municipi en dues jornades incloses dins del projectemunicipal We Are Future.

 

Un projecte que té com a focus apoderar a la joventut, perquè siga catalitzadora cap a una transformaciósostenible dins del municipi. Aquesta iniciativa té com a base els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, emmarcats dins de l’Agenda 2030, que l’any 2015, l’Assemblea General de Nacions Unides, va establir comels objectius globals per a construir un futur millor i méssostenibles per a la ciutadania.

«Comptem amb una joventut molt activa i participativa i volem continuar escoltant-la i convertir-la en la protagonista del seu propi futur. Han formulat propostesmolt interessants que de segur es podran reflectir en futures accions per a tindre un Rafelbunyol méssostenible» afirma Fran López, alcalde de Rafelbunyol.

«Han reflexionat sobre els principals problemes que estanocasionant el canvi climàtic, al mateix temps que han fetpropostes sobre possibles iniciatives per a frenar-ho. Motivar aquest interés en la joventut perquè sigacatalitzadora del canvi i motor de noves iniciatives ha sigut el nostre principal objectiu» assegura Rosa Azor, regidora de Joventut.

Hui, dins d’aquest projecte «We are future», l’alumnat de batxillerat de l’IES ha participat en un hackaton per a visibilitzar l’impacte de la crisi climàtica. Una activitat que busca inspirar a la joventut al fet que propose solucionsinnovadores a través de la reflexió i el treball en grup per a visibilitzar i abordar els desafiaments relacionats al canviclimàtic i la sostenibilitat.

Un taller que dona continuïtat al Mural del Clima realitzatahir per l’alumnat de secundària. Aquesta activitat vaconsistir en taller interactiu basat en els informes del GrupIntergovernamental d’Experts sobre el Canvi Climàtic que explica les causes i conseqüències de l’est canvie climàticutilitzant la intel·ligència col·lectiva i la creativitat.