L’alumnat dels col·legis públics de Puçol aprén a gestionar les seues emocions

L'alumnat dels col·legis públics de Puçol aprén a gestionar les seues emocions

Per tercer any consecutiu, membres de la Fundació TAI estan de visita en els quatre col·legis públics de Puçol perquè els més joves del poble aprenguen formes saludables de relacionar-se amb les altres persones. Els tallers consten de tres mòduls destinats no sols a evitar malalties, sinó a formar-se sobre hàbits de vida saludable. El dijous 15 de febrer, els escolars del col·legi Jaume I van practicar, a través d’una sèrie de dinàmiques com la relaxació, de quina manera identificar i administrar les seues emocions més complicades.

El jove alumnat va realitzar un taller sobre emocions difícils com «la ràbia o l’hostilitat, que no són roïnes però a vegades es respon de forma inadequada», els va explicar Mónica Donnellan, coordinadora de projectes de la Fundació TAI (Treballs d’Ajuda a la Infància).

L’ONG valenciana impartix estes activitats sense teoria, centrades en les experiències, des de 2015. Els tres mòduls que les componen tracten les emocions, l’alimentació i el cos amb l’objectiu de donar «una visió integral respecte d’això; no sols evitar malalties, sinó promoure hàbits de vida saludable», apunta Mónica. «El professorat tria entre els tallers que oferim, encara que recomanem un itinerari per a completar la formació en distints anys».

Els tallers estan destinats a joves d’infantil i primària i alumnat d’ESO. En l’àmbit de les emocions, la intenció és «reconéixer-les, saber posar-les nom i gestionar-les; millorar la relació dels alumnes amb els seus companys i amb si mateixos i desenvolupar la seua intel·ligència emocional», assenyala la coordinadora. Així mateix, són una ferramenta perquè l’alumnat millore «la seua atenció, la memòria i la capacitat d’estudi».

«Protegim tant als xiquets que, quan els passa alguna cosa en la seua vida quotidiana, tenen problemes per a reaccionar», indica Mery Cortell, regidora d’Educació. «No saben com enfrontar-se a ells; estes activitats els ensenyen les emocions que hi ha i com afrontar-les».
Quant al cos, es treballa la «consciència corporal, la higiene postural i exercicis per a mantenir el cos en forma a pesar d’estar asseguts tot el dia», apunta la coordinadora Mónica. En el cas de l’alimentació, «una cosa bàsica per al cos i les emocions», s’aprofundix en «quin tipus de nutrients necessitem i sobre consum responsable», afegeix.

A banda dels col·legis, l’institut també és un dels llocs on els membres de la Fundació TAI actuen. Davant del repte de l’alumnat de 2n de Batxillerat, que afronta l’accés a la Universitat, impartixen als joves «tècniques per a gestionar l’estrés en un any molt difícil. Fomentem que reflexionen ells, compartisquen vivències en l’aula i treballen en grup. Els professors sempre estan amb ells i també hi participen», detalla la coordinadora. D’esta manera, «viuen l’experiència per si mateixos».

Comentarios: 0

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *