Les estacions de bicicletes de la Mancomunitat de l’Horta Sud, conectades amb València

La Mancomunitat de l’Horta Sud, l’IVACE i l’Ajuntament de València, al costat dels representants de l’empresa Movus (MibisiValencia), han presentat aquest matí les sis estacions intermodals públiques que connectaran els municipis de l’àrea metropolitana amb la ciutat de València. En concret aquestes estaran ubicades al Complexe 9 d’Octubre, Creu Coberta, Nou Centre, Sant Isidre, Politècnic i Corts Valencianes. Fent convergir estacions de metro, EMT i autobusos interurbans.

L’organisme supramunicipal de l’Horta Sud és pioner en mobilitat sostenible i al servei mancomunat de les bicicletes com a transport entre els seus diferents municipis. Aldaia, Alaquàs, Xirivella, Quart de Poblet, Catarroja, Torrent i Mislata compten des de fa anys amb aquest servei. Els tres últims gestionant de manera individualitzada però amb la mateixa empresa. En concret, la Mancomunitat de l’Horta Sud té repartides més de 200 bicicletes entre els seus 19 bases d’estacionament. D’aquesta forma, per exemple, un usuari pot agafar una bicicleta a Aldaia i deixar-la en una estació de servei de Xirivella sense cap tipus de cost. A les estacions aparcabicicletes de l’Horta Sud, l’usuari en extreure la bicicleta, pot consultar la disponibilitat vehicles en la resta de la comarca. En aquests moments, de les més de mil bicicletes de què disposa el servei metropolità, més de 200 són propietat dels municipis de l’Horta Sud que gestionen el servei mancomundamente, així com 19 bases. Ara, a més, totes aquestes bicicletes seran compatibles amb les estacions de la ciutat de València, de manera que una persona que agafi una bicicleta a Alaquàs, per exemple, pot deixar-la en l’estació de la UPV i fer el camí invers de tornada al seu poble.

El president de la Comissió de Mobilitat de la Mancomunitat Horta Sud, Michel Montaner, agraïa el treball conjunt de les institucions però demanava no caure en el conformisme: «Aquest sistema integrat, indubtablement, farà que s’incrementi l’ús de la bicicleta i cobrirà una part de les necessitats de transport de la ciutadania però no podem oblidar que encara hi ha molts pobles que no disposen d’un transport digne i en condicions. Poblacions el servei d’autobús no és l’adequat o municipis on el metre, tantes vegades promès, encara no arriba».

A aquest sistema de mobilitat sostenible, cal afegir l’edició de dos volums de la xarxa d’itineraris per a ciclistes i vianants de l’Horta Sud publicats per la Diputació de València, que aprofita la xarxa actual de carrils bici i cinturons verds de la comarca i assenyala millores i la construcció de nous trams que arrodoneixin el traçat existent per a gaudi de vianants i ciclistes. D’aquesta manera, aquella persona que vulgui gaudir de la riquesa paisatgística, cultural o social de l’Horta pot aprofitar l’entramat de carrils bici o camins. El projecte preveu recorreguts organitzats en tres nivells: itineraris comarcals, utilitzant grans eixos radials i transversals; supramunicipals, connectant cada municipi amb les properes; i municipals, que permeten l’accessibilitat als equipaments i elements rellevants del propi municipi. S’inclouen sis itineraris comarcals radials: el del Parc Natural del Túria, Xirivella-Aldaia, la via AVE, la via Avinguda del Sud, la Via Augusta i el Camí de Llevant i la via Litoral. Així mateix, es recull un itinerari transversal interior, que comunica els termes de Quart de Poblet, Aldaia, Alaquàs, Xirivella, Picanya, Paiporta, Sedaví, Castellar-Oliveral i Pinedo; un d’exterior, que enllaça els termes de Manises, Quart de Poblet, Aldaia, Torrent, Picassent, Alcàsser, Beniparrell i Silla; i un supramunicipal, que connecta Massanassa amb el Saler.

 

Comentarios: 0

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *