Picassent desenvolupa un pla estratègic orientat a fomentar la mobilitat urbana al municipi

L’aprovació de la nova ordenança reguladora envers este tema ha sigut l’últim dels acords presos que pretén fomentar hàbits de vida saludables en relació a la mobilitat urbana, així com reduir la contaminació i el soroll i regular la velocitat a 20 km/h en tot el municipi

 

Picassent és un poble capdavanter en la implementació de ferramentes i alternatives per fomentar la mobilitat sostenible al municipi amb les persones com gran protagonistes. Prova d’això són totes les accions que s’han implementat al municipi envers este tema des de fa més de 10 anys, amb la reducció de la velocitat a 20 km/h dins del nucli urbà, entre d’altres mesures, com vorem a continuació.

 

Este camí passa també per l’adhesió a l’Agenda 2030 amb l’objectiu d’implementar els objectius de Desenvolupament Sostenible que en ella s’hi marquen. L’última de les accions envers este tema ha sigut l’aprovació, durant el plenari corresponent al mes de novembre, de la nova ordenança municipal reguladora sobre mobilitat urbana sostenible que va comptar amb els vots a favor del PSOE, Compromís i Unides Podem,  amb l’abstenció del PP i el vot en contra de Ciudadanos.

 

«A Picassent volem que les persones recuperen l’ús de la via pública amb seguretat. Volem ser un poble amable amb els xiquets i les xiquetes, les persones majors i les persones amb mobilitat reduïda. Per això ara, el treball continua ara amb accions futures com són l’establiment de camins escolars, l’increment del nombre de carrers de plataforma única al casc antic, la instal·lació de nova senyalització viària i l’adquisició d’un nou alcoholímetre, entre d’altres mesures», ha destacat el regidor de Seguretat Ciutadana, Salvador Morató.

 

Este pla estratègic presenta moltes novetats i en prima d’altres, com la mobilitat de les persones, la reducció de sorolls, la reducció de la contaminació, i en definitiva, la millora de la qualitat de vida tant al casc urbà com en les urbanitzacions. Fomentar l’ús de la bicicleta, la vida sana i anar a peu a tots llocs deixant el cotxe a casa es sumen també als seus continguts.

 

Per això i per a aconseguir totes estes metes ja s’ha realitzat un treball previ amb diverses accions implementades com:

 

Peatonalització

 

Els carrers són per a les persones. Amb este objectiu es treballa des de fa anys per aconseguir un major protagonisme de les persones usuàries a les vies urbanes. Un exemple el tenim a l’actual remodelació de la Fase II de l’Ermita, on s’uneixen dos espais peatonals al centre del municipi.

 

Velocitat

 

En este sentit, la instal·lació i posada en marxa d’un nou radar mòbil al municipi, el control i la seguretat mitjançant un dron, la limitació de velocitat en zones escolars a 10 km/h i zona de tràfic restringit en horari de entrada i eixida als centres educatius són algunes de les accions que la Policia Local ja controla a Picassent. A més, s’han instal·lat bandes sonores en avingudes principals per reduir la velocitat.

 

Pàrquings municipals

 

S’han creat dos pàrquings municipals ubicats a l’Avinguda del nord i al carrer Sant Josep per afavorir l’aparcament al casc urbà.

 

Regulació en la circulació de patinets

 

Una altra de les mesures presses ha sigut la regulació pel que respecta a la circulació patinets i MPV d’acord amb la nova ordenança reguladora.

 

Vies urbanes de plataforma única

 

La reforma i adequació de vies urbanes de plataforma única estableixen la regulació de velocitat a 10 Km/h. És el cas dels carrerons, el carrer de La Séquia, carrer de Barraques i carrer Cervantes. En un futur, augmentaran estes vies al casc antic.