Pictogrames inclusius arriben també als carrers d’Aldaia

Aldaia se suma als més de 200 municipis i ciutats espanyoles que ja disposen del programa ‘Amb els pictogrames, creua de forma segura’. Una seqüència de pictogrames o icones preparats i estudiats, per un equip de la Universitat de Sevilla, per tal de facilitar la seguretat vial de les persones amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) o altres tipus de dificultats. Una acció presentada pel regidor d’Inclusió i Diversitat Funcional, José Antonio García, davant més representants de la corporació municipal i associacions i comunitats educatives de la localitat.

 

“Les imatges il·lustraran i recordaran de manera clara, a la primera línia dels passos de vianants, com actuar a l’hora de creuar un carrer de forma segura. Un fet que pot semblar simple però que, segons els experts i les persones afectades, és una gran ajuda”, explicava l’edil. I així ho corroboren els i les representants d’associacions d’Aldaia com ara Acypsa, Kabem tots, Asfana o el col·legi Ausiàs March: “Els xiquets amb TEA tenen problemes de vegades per a comprendre l’entorn, però sí tenen molta capacitat visual. Els pictogrames en els passos de zebra els està ajudant primer en eixa comprensió, després en la inclusió i per últim a l’accessibilitat. Tot açò els possibilita ser més autònoms. Perquè si no, sempre han d’anar acompanyats”.

 

“Els pictogrames ajuden a millorar la mobilitat, l’autoestima d’estes persones, i senyalitza els llocs on s’ha de tindre unes conductes concretes. Açò contribuïx a la visió de la diversitat”.

 

L’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, indica que “este és un dels projectes que més satisfacció personal aporta a l’hora de dur-lo a terme des de l’Ajuntament. Es tracta de facilitar la vida, en la mesura d’allò possible, a les persones que ho necessiten”.

 

Ara, Aldaia procedix a la instal·lació de les pintures, amb l’ajuda de la Brigada d’Obres, la Policia Local col·laborarà també en la implantació i informació, així com Educació que impartirà formació als centres escolars.

 

Un treball transversal, per la millora de la qualitat de vida, que arriba entorn de la commemoració, del 2 d’abril del Dia Mundial de la conscienciació sobre l’Autisme.