Segona fase d’atenció a persones majors a Paiporta: telefonades casa per casa

Personal municipal de l’Ajuntament de Paiporta ha iniciat els últims dies la segona fase en l’atenció a persones majors. Es tracta d’una campanya de telefonades casa per casa, amb la finalitat de detectar les necessitats que puguen tindre aquestes persones derivades del confinament i les restriccions de mobilitat per l’alerta sanitària pel coronavirus Covid-19. El protocol, establert per l’àrea de Benestar Social, preveu la derivació directa i immediata a tècnics d’aquesta àrea si és necessri.

Aquesta segona fase ha anat precedida de la primera, en la qual s’ha estat en contacte directe i continu amb els casos dels quals ja s’ocupava l’àrea de Benestar Social, com són les persones en situació de dependència i les participants al programa d’envelliment actiu, i als quals s’ha telefonat directament des dels primers dies de confinament.

En aquesta segona part, un equip de 10 treballadores i treballadors de l’Ajuntament de Paiporta ha començat a telefonar casa per casa a totes les persones majors de 65 anys, amb una resposta, per norma general, molt positiva. El consistori té la intenció de prestar tota l’ajuda necessària en tasques que ara són més complicades per a la població de risc, com la compra d’aliments o l’adquisició de medicaments.

A més, s’ofereix la possibilitat d’adherir-se al Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), el programa de Menjar a Casa, el servei de teleassistència o qualsevol altre recurs municipal per a ajudar-los en tot tipus de problemàtiques derivades del confinament.

De manera complementària, el personal municipal ofereix suport anímic, s’interessa per l’estat de salut general de les persones, si estan soles o acompanyades, i els transmet la proximitat de l’Ajuntament i tots els recursos que ofereix, a més d’informar sobre els números d’atenció i els horaris de Benestar Social (610568613 i 610557425, de dilluns a diumenge, de 8 a 20 hores).

Per a portar endavant la segona fase de la campanya d’ajuda a la gent major, s’ha comptat amb la col•laboració de la Unió de Pensionistes i l’Associació de Mestresses de Casa de Paiporta. Pel moment, l’estat anímic i de salut de les persones contactades és favorable, i la gran majoria tenen les necessitats bàsiques cobertes. Sols en un parell de casos s’ha requerit la intervenció directa i immediata de Benestar Social.