Turisme Carraixet es consolida com a destinació de referència de promoció del turisme gastronòmic, familiar i de l’Horta

Turisme Carraixet (entitat composta pels ajuntaments d’Albalat dels Sorells, Alfara del Patriarca, Almàssera, Bonrepòs i Mirambell, Foios, Meliana, i Vinalesa) segueix creixent i consolidant-se com a marca turística i destinació de turisme sostenible i alimentación saludable complementaria a València. En 2021 es durà a terme el tercer any del Pla de dinamització i governança turística. En total s’invertiran 390.000 euros, en un projecte finançat per Turisme Comunitat Valenciana, Patronat de Turisme de la Comunitat Valenciana i la Mancomunitat del Carraixet.

Tastem l’Horta
El pròxim any es donarà un major impuls a: ‘Tastem l’Horta’, un Club de Producte Gastronòmic que en la seua primera fase s’ha centrat en restaurants i productors, i que en la següent fase que ara comencem donarà cabuda també al comerç tradicional. Així tots els actors que formen part de la cadena de valor de l’horta valenciana i de la seua cuina, des del producte agrícola fins a la seua transformació gastronòmica i la seua venda, caminaran de la mà per a consolidar-se com a destinació de turisme gastronòmic.

Xarxa gastronòmica
En tan sols dos anys, Turisme Carraixet ha aconseguit posicionar-se dins de la xarxa gastronòmica de la Comunitat Valenciana: Exquisit Mediterrani, a més de la xarxa d’Art Contemporani de Turisme Comunitat Valenciana: Crea Turisme. En aquesta línia de governança col·laborativa, es duran a terme actuacions conjuntes amb Visit València, i d’aquesta forma ser un òrgan de referència del turisme de l’horta i destinació complementària a València.

En 2021 se celebrarà la segona edició de ‘Miradors de l’Horta’. Un festival de disseny i cultura de l’Horta, en el que es rendeix homenatge a l’horta, als agricultors i a la cultura del seu entorn. Aquest any, el festival creixerà amb un total de 7 intervencions, enfront de les 3 de la seua primera edició. “Aquesta actuació permetrà posicionar-nos com a destí d’art contemporani i rural, amb sinergies amb la ciutat de València”, asegura Noelia Rigoberto, gerent de Turisme Carraixet.

Per altra banda, es fomentarà el cicloturisme, i es vol que la bici siga el mitjà de transport oficial de l’horta, segons comenta Rigoberto. Després de la finalització de l’adequació dels Camins del Carraixet amb el fi que siguen ciclables, 28 quilòmetres, i una vegada creada la infraestructura, es trackejaran totes les rutes per ser més accessibles i es promouran visites guiades.

El 2021 serà l’any més tecnològic, i s’implementarà un projecte de senyalització turística intel·ligent, amb un pla de senyals beacons, una espècie de balises que funcionen amb bluetooth i que permeten accedir a informació sobre els llocs que es visiten amb els telèfons intel·ligents, al mateix temps que Turisme Carraixet podrà conéixer més dades del perfil dels seus visitants.

Tot açò es complementarà amb una major difusió de totes les acciones que s’implementen, nous materials promocionals i vídeos, per tal que el valor de l’horta valenciana es conega a tot arreu, contribuint al fet que siga reconeguda, respectada i assaborida.

Destí de referència
Turisme Carraixet s’ha convertit en tan sols dos anys en un destí de referència a l’horta per al turisme familiar, gastronòmic, i cultural.
Així com un complement per als turistes que visiten València i volen disfrutar de la seua cuina tradicional, paisatge agrícola i el seu art, destaca Rigoberto, qui apunta que 2021 complementarà aquest projecte ambiciós de promoció i protecció de la nostra terra.