ÚNICA, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Paiporta compleix deu anys

L’ÚNICA naixia amb l’objectiu d’agilitzar i centralitzar l’atenció ciutadana. Amb el pas dels anys ha anant fent la transició cap a l’administració en línia i la supressió del paper com a part de les polítiques municipals de sostenibilitat i respecte al Medi Ambient

L’Oficina d’Atenció Ciutadana de Paiporta ÚNICA commemora el seu dècim aniversari. Aquest servei municipal de l’Ajuntament de Paiporta obria les seues portes un 22 de març de fa ja deu anys.

Aquest divendres l’alcaldessa de Paiporta, Maribel Albalat, acompanyada de la regidora d’Innovació, Mª Jesús López, i el regidor d’Interior, Vicent Císcar, han visitat al seu personal per reconéixer la seua tasca diària i felicitar-los per la seua entrega i dedicació al llarg de tot aquest temps.

L’alcaldessa ha agraït el treball i l’esforç del seu personal «que dia a dia tracten de facilitar al màxim i d’ajudar a la ciutadania amb les seues qüestions administratives i burocràtiques quotidianes». Especial menció ha merescut el treball desenvolupat pel seu personal al llarg de la pandèmia. «Heu estat en primera línia, amb generositat, resiliència, treball i molta imaginació, traient el millor de vosaltres per continuar oferint un servei ciutadà de qualitat».

Per la seua part, la regidora d’Innovació,  Mª Jesús López, ha matisat que es tracta «del servei de major proximitat amb la ciutadania, el que li acosta realment l’administració local. ÚNICA ofereix un valor afegit ja que, a més de solucionar tràmits administratius, permet a la ciutadania rebre un assessorament personalitzat».

En aquest sentit, la regidora ha elogiat el treball en innovació que s’ha fet al llarg dels últims anys per tal de modernitzar i digitalitzar l’ÚNICA, amb una progressiva supressió del paper, en línia amb les accions d’eficiència i sostenibilitat energètica i ecològica del govern municipal.

«Tenim una Oficina molt moderna, possiblement capdavantera a la comarca, un personal molt qualificat i en formació continua i amb vocació de donar un vertader servei públic», ha afegit la regidora d’Innovació, Mª Jesús López.

L’Oficina ÚNICA naixia amb l’objectiu d’agilitzar i centralitzar l’atenció ciutadana, facilitant els tràmits amb l’administració en una oficina «única», sense haver de visitar diferents departaments per a gestionar-los. Ubicada a la planta baixa del consistori, amb un aparador d’atenció general i una àrea d’atenció personalitzada en taules individuals, en el primer mes després de la seua creació atenia a 3.500 persones de manera presencial.

Aquest servei ciutadà ha experimentat amb el pas del temps una evolució i un canvi adaptat als temps i a la realitat social de cada moment. Amb la pandèmia, l´ÚNICA ha vist com creixien exponencialment els tràmits telemàtics, amb l’ús del sistema cl@ve i el certificat digital. De fet, en 2021 s’han tramitat prop de 5.000 d’ambos certificats. Ara, tràmits com certificats d’empadronament, demandes relacionades amb cementeris o urbanisme es demanen majoritàriament de forma telemàtica, arribant en el darrer any al 55% del total dels tràmits realitzats en línia.

La relació amb la ciutadania constitueix la peça fonamental de l’activitat l’Oficina ÚNICA. Per això, amb aquesta vocació de servei públic i, especialment, d’atendre a les persones més vulnerables, aquest servei no deixa de millorar dia a dia en les prestacions a la ciutadania, amb la renovació tecnològica o la unificació i atenció integral dels tràmits de les administracions públiques. Millores en innovació i passes endavant cap a l’administració en línia que s’han anat implementant al llarg d’aquests deu anys i que tindran continuïtat donant el millor servei possible a la ciutadania.

Com a gest amb la ciutadania i per a fer-la partícip d’aquest aniversari, les persones usuàries de l’ÚNICA rebran uns USB commemoratius al llarg de les pròximes setmanes.