Catarroja treballa sense descans per a garantir la seguretat i neteja dels seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja segueix durant aquesta crisi provocada pel virus COVID19 aplicant, en el marc municipal, les mesures sol·licitades per Conselleria i el Ministeri. En aquest cas, s’estan garantint els serveis bàsics perquè tota la ciutadania puga realitzar les seues gestions des de casa, així com garantint el subministrament d’aigua i neteja viària d’una banda, i els serveis d’ajuda i assistència a persones mitjançant els serveis socials.

Des de l’Ajuntament estem en contínua comunicació amb tots els agents involucrats per a aconseguir frenar, des de la nostra situació, l’expansió del Coronavirus”, explica Jesús Monzó, alcalde de Catarroja. “M’agradaria demanar-li a la població que continue mantenint-se a l’altura de la situació, com està fent fins ara, estem vivint moments complicats i ací ens hem de mantindre units. Des de l’Ajuntament estem treballant molt dur per a intentar aplacar la situació i que tots els tràmits seguisquen el seu curs”, conclou Monzó.

Les principals mesures que s’estan prenent són les relacionades amb la desinfecció. Així doncs, les contractes de neteja i brigades municipals estan intensificant la neteja de parcs, jardins i zones de risc per alt trànsit de gent, malgrat les restriccions. Tots els serveis de neteja funcionen al 100%, excepte la recollida de trastos vells, que s’ha reduït ja que la recomanació és que la ciutadania no deixe aquest tipus de materials en la via pública.

D’altra banda, l’Ajuntament s’està encarregant que la seguretat de la plantilla municipal, així com de les contractes municipals estiga garantida en tot moment, preparant tot el material sanitari necessari.

A més s’ha contactat amb l’UME perquè col·labore amb les tasques de neteja i s’ha recollit els oferiments de voluntaris, principalment del sector agrícola del poble, per a posar la seua maquinària a disposició dels serveis de neteja municipals.

Ajudes socials

En matèria de serveis socials, s’està treballant amb el 100% dels efectius de manera que queda garantida l’ajuda a les persones més vulnerables. Des de l’Ajuntament s’està en contínua comunicació amb Conselleria per a agilitar els tràmits de la beca de menjador a les famílies que tenen el 100% concedit. En aquest sentit, per a la resta de sol·licitants d’aquesta ajuda que no compleixen amb el requisit per a rebre-la, l’Ajuntament està preparant una sèrie de mesures mitjançant les ANP, ajudes no periòdiques d’emergència social, per a poder arribar al major número de ciutadania.

El servei d’atenció domiciliària continua funcionant a ple rendiment. De manera que des de serveis socials es continuen tramitant les ajudes necessàries a tots els col·lectius, així com l’acolliment a les persones sense sostre coordinada gràcies a la cessió d’espais per la Fundació Carmen Herrero Penella.

També s’ha treballat per a poder garantir el servei d’aigua potable en tots els habitatges de la població. D’aquesta manera queda garantit el subministrament durant aquest període.

Altres mesures

D’altra banda, en matèria impositiva, des de l’Ajuntament ja s’està treballant per a poder pal·liar, d’alguna manera, els perjudicis econòmics que pogueren sorgir en les famílies catarrogines per aquesta situació. D’aquesta manera, el dilluns es comunicaran una sèrie de mesures en aquest sentit.

Pel que fa a la seguretat ciutadana, des de l’Ajuntament s’està en contínua comunicació amb la Policia Local, perquè incremente les patrulles i la vigilància en els accessos al municipi. Fins al dia de hui s’han tramitat 7 denúncies per comportaments que infringeixen l’Estat d’Alarma,