Catarroja atén 2.676 persones i dona suport emocional a 300 veïns després de la DANA
La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Catarroja ha intensificat la seua activitat per a donar resposta a l’increment de demandes provocat per la DANA del passat 29 d’octubre. Des de desembre de 2024, s’han atés 2.676 persones amb necessitats socials i quasi 300 veïns i veïnes han rebut acompanyament emocional especialitzat.
L’atenció ha inclòs la cobertura de necessitats bàsiques (alimentació, higiene, allotjament), la gestió d’alternatives residencials, el suport a adolescents amb dificultats educatives i la posada en marxa de tallers i serveis d’atenció psicològica individual.
Des de l’abril de 2025, el nou servici de triatge social ha permés donar cita amb un professional de treball social en un màxim de 24 hores, amb un total de 992 cites ateses en aquest període.
La regidora de Benestar Social, Núria Blanch, ha destacat que «la prioritat ha sigut estar al costat de les persones, no sols en l’aspecte material, sinó també en el suport emocional, fonamental per a la recuperació de la nostra comunitat després d’una situació tan dura com la viscuda».
L’acompanyament psicològic a la població adulta ha tingut un paper clau. Després de detectar un augment de casos d’ansietat, insomni i alteracions alimentàries, s’han impartit tallers de gestió de l’estrés i s’ha oferit atenció individualitzada.
La col·laboració amb entitats del tercer sector ha estat fonamental per a reforçar l’atenció a col·lectius vulnerables com persones migrants, dones víctimes de violència o famílies amb dificultats, oferint assessorament legal, suport psicosocial i atenció especialitzada, que continuaran incrementant-se i adaptant-se a les necessitats que sorgisquen.

