Catarroja impulsa la mediació com a eina de resolució pacífica de conflictes a través del servei Mediaprop

L’Ajuntament de Catarroja, a través de la regidoria de Benestar Social, continua reforçant el seu compromís amb la resolució pacífica de conflictes mitjançant el servei de mediació Mediaprop, una iniciativa gratuïta, confidencial i adaptada a cada cas.

La creació d’un servici MEDIAPROP implica disposar d’un espai destinat a afavorir la solució de les controvèrsies en el qual puguen dur-se a terme una o diverses de actuacions, entre elles facilitar la celebració de sessions informatives i, si és el cas, sessions de mediació extrajudicial, a sol•licitud de la ciutadania, de les persones físiques mediadores i de les entitats mediadores de la Comunitat Valenciana; atenció i informació a la ciutadania sobre la mediació com alternativa al procés judicial; intervenció de persona professional mediadora en la realització de procedimients de mediació extrajudicial que incloen les sesions informatives.

Mediapro és un procediment estructurat i proper a la ciutadania que consta de cinc fases que inclouen la sol·licitud d’inici, per una o ambdues parts implicades; sessió informativa, per conéixer els principis i normes de la mediació; acta de constitució, amb el compromís formal de participar en el procés; sessions de mediació, el nombre de les quals depén de la complexitat del cas; i finalització del procés, que pot produir-se amb o sense acord, quan ho decidisquen les parts.

El servei Mediaprop ofereix una alternativa flexible i efectiva per a la resolució de controvèrsies veïnals, familiars, escolars o comunitàries. La regidora de Benestar Social, Núria Blanch, explica que «la mediació és una eina fonamental per promoure una convivència saludable i prevenir conflictes, especialment en contextos de reconstrucció social com l’actual».

Aquest recurs és possible gràcies a la contractació del servici Mediaprop per part de l´Ajuntament de Catarroja i impulsat per la regidoria de Benestar Social. Per accedir al servei de mediació, la ciutadania pot sol·licitar una primera cita telefonant al 661 688 058 o 607 072 177 (de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h), o bé enviant un correu a mediacion@catarroja.es.