Alboraia incrementa la neteja en els seus dos nuclis urbans de platja

L’Ajuntament d’Alboraia ha posat en marxa una sèrie d’actuacions per a garantir la neteja i higiene dels seus dos nuclis urbans de platja, davant l’alt increment de veïns, veïnes i visitants atrets pel turisme de qualitat en el qual porta anys treballant el Consistori. D’aquesta manera, Port Saplaya i La Patacona estan experimentant aquestes setmanes una línia de treball especial en matèria de vies públiques, per damunt de qualsevol altre estiu.

L’alcalde d’Alboraia, Miguel Chavarría, es va reunir fa unes setmanes amb l’empresa encarregada de la recollida de residus i de la neteja viària, FCC, per a abordar qüestions relacionades amb l’increment de fem generat pel creixement poblacional de totes dues zones costaneres durant l’estiu. Fruit d’aquesta trobada, s’ha ampliat encara més la quantitat de contenidors que formen el reforç estival i s’estan duent a terme treballs especials de neteja en els punts de fem amb maquinària.

Chavarría també ha consensuat amb restaurants estratègicament seleccionats de tots dos nuclis urbans habilitar contenidors exclusius, baix clau, per als residus d’aquests locals, de manera que, amb la col·laboració del sector hostaler, els contenidors oberts a veïns i veïnes experimenten un major alleujament. A més, una brigada especial recull els residus que es depositen en el sòl, fora dels contenidors, al marge de la freqüència habitual dels camions de fem.

Són actuacions especials que se sumen al ja habitual reforç de contenidors i de labors de recollida de residus que succeeix cada estiu, així com a l’increment de personal municipal destinat a la neteja dels carrers i de les platges. Labors, entre moltes altres, que situen al màxim de la seua capacitat el contracte de neteja, un acord que ja va ser ampliat recentment per a tot l’any.

Una campanya informativa que busca la col·laboració ciutadana

Perquè l’esforç siga realment efectiu, l’Ajuntament d’Alboraia llançarà durant els pròxims dies una campanya informativa cerca conscienciar a la població de la necessitat de depositar correctament els residus (els cartons, plegats; els envasos de plàstic, esclafats; ús correcte de l’Ecoparc i del servei municipal de recollida d’estris). A més, es recordaran els horaris per a tirar el fem (sempre a la vesprada per a evitar desbordes, males olors i molèsties) i els de recollida de tots els tipus de residus (l’orgànic passa de dilluns a diumenge cada dia; els reciclables, tres vegades a la setmana). L’objectiu: la col·laboració ciutadana, recollida en l’ordenança municipal després d’aplicar totes les mesures i reforços municipals necessaris.

El Consistori no sols està actuant en matèria de residus i neteja, sinó que també continua desenvolupant el treball de tractament de plagues habitual i ha sol·licitat a l’empresa encarregada l’augment de la freqüència. L’Ajuntament recorda la calor i la humitat extrema que està provocant el canvi climàtic, unes condicions molt positives per a l’augment de paneroles. A més, el servei de plagues també actua a demanda: si un veí o veïna observa una plaga de rates o insectes, pot comunicar-li’l al telèfon 96 317 17 00 perquè acudisca el servei al lloc de manera immediata.