Benestar Social, la prioritat de l’Ajuntament de Paiporta durant el confinament

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Paiporta ha portat a terme 2.811 accions en el primer mes de confinament de la població derivat de l’alerta sanitària pel coronavirus Covid-19. Als serveis habituals, que ara es presten de manera no presencial, s’han sumat la concesió de 495 beques-menjador i telefonades casa per casa a totes les persones majors del poble, servei que s’ha portat a terme amb el suport de personal d’altres àrees.
Les xifres facilitades per l’àrea de Benestar Social indiquen que s’ha multiplicat per tres la concessió de la renda bàsica municipal, mentre que les ajudes d’emergència per a la població més necessitada dupliquen les xifres del mateix període d’anys anteriors.

A més, s’ha agilitzat la tramitació d’aquestes ajudes d’emergència fins a suprimir la llista d’espera, i s’ha reforçat al tercer sector (Creu Roja i Caritas) amb subvencions directes i urgents  per un valor global de 46.000 euros per als seus programes d’entrega d’aliments i productes d’higiene a famílies amb dificultats.

Així mateix, l’atenció domiciliària a través de programes com el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) i ‘Menjar a casa’ no sols es mantenen, sinó que s’han ampliat amb noves persones usuàries.
Per a l’alcaldessa de Paiporta, Isabel Martín, “s’està fent un gran treball des de Benestar Social en coordinació amb la resta d’àrees municipals, i hem d’agrair-li al personal el seu esforç en temps difícils”. La dirigent paiportina ha recordat que “l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat ha sigut la primera prioritat del govern en aquesta situació excepcional i continuarem bolcant tots els esforços i recursos necessaris perquè cap persones es quede pel camí”.

El Regidor de Benestar Social, Rafa Gadea, ha fet un balanç “positiu” del primer mes de confinament, i ha subratllat que “s’han mantingut tots els serveis i fins i tot s’han ampliat, perquè la situació ho requeria”. Gadea ha afegit que el govern de Paiporta “continua atent a l’evolució de la situació” i treballa ja en “escenaris futurs per a adaptar l’acció de l’àrea a les necessitats que tindrà la ciutadania”.

Les accions de Benestar Social durant l’alerta sanitària es reparteixen en: primera atenció, persones majors, dependència, família i menors, igualtat i violència de gènere i masclista, persones sense llar, prestacions econòmiques i tramitació de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Quan al primer apartat, en primera atenció s’han portat a terme derivacions a tot tipus de serveis, des d’hospitals a Creu Roja o Centre de Salut, fins a Policia Local, Guàrdia Civil o el servei d’assessorament sobre vivenda ‘Rogle’. En l’àrea de majors, es mantenen els tallers per a l’envelliment actiu, adaptats a les vies telemàtiques, on hi ha ateses 280 persones, a més d’haver-se concedit 10 nous serveis de teleassistència, entre d’altres.

En persones en situació de dependència, des del primer dia s’ha portat un seguiment personalitzat amb els 191 casos registrats, s’han tramitat 27 nous expedients i s’ha avançat en la gestió de 48 més. En l’àrea de família i menors, s’ha mantingut contacte directe amb les famílies ateses habitualment (289), i s’han realitzat intervencions psico-socio-educatives, derivacions i seguiments de mesures judicials.

Dins d’aquesta àrea estan també les 495 beques-menjador concedides per l’Ajuntament, per un valor global que supera els 28.000 euros. Les xiquetes i xiquets beneficiaris són els que no tenen el 100% de la beca concedida, que ha quedat coberta per la conselleria d’Educació. Les beques municipals s’han entregat porta a porta per a evitar desplaçaments.

Quant a l’àrea d’atenció a víctimes de violència masclista, s’han portat a terme 261 accions en total, entre les quals hi ha atenció psicològica (67), intervenció familiar (41), derivació a l’advocada especialista en violència masclista (30), derivacions al programa d’atenció a homes Contexto (9) i Centre Dona 24 hores (7), entre d’altres.

Quatre persones sense llar del poble també han sigut ateses, mentre que en l’apartat de prestacions econòmiques i ajudes d’emergència s’han concedit un total de 171, mentre que s’han portat a terme 74 accions de seguiment de casos i s’han mantingut 38 entrevistes telefòniques amb persones en situació de vulnerabilitat.

Per últim, en tot moment s’ha mantingut el contacte i la coordinació amb el Centre de Salut per tal de donar suport a les persones que podien estar en quarantena.
La Regidoria de Benestar Social continua atenent a la ciutadania en el telèfon 963971222 en horari de matins, i de 8 a 20 hores en els telèfons 610568613 / 610557425.