Compromís proposa que l’arxiu municipal d’Alboraia es faça càrrec de la documentació de l’extinta Entitat de Conservació de Port Saplaya

Compromís per Alboraia proposa que l’arxiu municipal d’Alboraia es faça càrrec de la documentació (arxiu) de l’extinta Entitat de Conservació de Port Saplaya. La coalició ha presentat una moció per al ple de gener en què plateja eixa possibilitat. La inciativa respon a les inquietuds dels veïns-es de Port Saplaya que han manifestat la seua preocupació per eixa documentació que està ubicada en l’antic local de l’Entitat i sense el tractament arxivístic i tècnic que pensen que és necessari.

Conxa Villena, candidata a l’alcaldia en les properes eleccions locals, manifesta “davant de les inquietuds que ens manifestaren alguns veïns i veïnes de Port Saplaya proposem que la documentació de l’Entitat de conservació passe a formar part de l’arxiu municipal. Des de Compromís per Alboraia considerem important això perquè ens ajudara a conéixer millor la història del nostre poble i en especial del nucli de població de Port Saplaya. A més, de la mateixa forma que l’arxiu municipal ha col•laborat amb unes magnifiques exposicions dedicades a la col•lecció fotogràfica dels Vilar o la dedicada al Xalet, pensem que des de l’Ajuntament s’hauria de fer una cosa pareguda sobre la història de Port Saplaya”.

En el seu escrit, Compromís per Alboraia recorda els objectius de l’arxiu municipal (tal com apareixen en la web de l’ajuntament) que són coherents amb la proposta plantejada “L’Arxiu Municipal d’Alboraia conserva la documentació produïda i rebuda per l’Ajuntament en l’exercici de les seues funcions al llarg del temps, amb l’objecte de servir de testimoni i informació a l’administració que els produeix, a la ciutadania en defensa dels seus drets i deures, i com a font documental per als investigadors i estudiosos.

L’Arxiu s’encarrega de gestionar, organitzar, custodiar i fer accessible a la ciutadania tant la documentació municipal com tots aquells fons i col.leccions de procedència privada –particulars i institucions- que es dipositen en aquest servei per a la seua conservació i difusió.
Tot el patrimoni documental es conserva, classifica, organitza i difon amb una doble funció: d’una banda, ajudar a una millor transparència, eficàcia i eficiència de la pròpia administració, i per altra, garantir el dret d’accés als documents de tota la ciutadania, tot i promovent el coneixement de l’història local.

En resum, l’Arxiu a més de ser el servei responsable de la salvaguarda del patrimoni arxivístic i documental d’Alboraia, és un servei obert a la ciutadania i un instrument a disposició de la gestió municipal.”