Consum amplia el sistema de caixes d’autocobrament a 26 tendes més

Consum amplia el sistema de caixes d’autocobrament a 26 tendes més i arriba als 50 supermercats amb este sistema d’automatització del cobrament en 2022. En total, ja s’han instal·lat 174 caixes i la previsió es que arribe a 20 supermercats més este any. Amb este projecte innovador, que va començar en 2021 amb 24 tendes, la Cooperativa manté la seua aposta pel desenvolupament de processos d’automatització que milloren l’experiència del client.

 

L’objectiu és agilitzar les compres i evitar les cues a aquells clients que facen compres menudes i paguen amb targeta de crèdit. En este sistema, el client escaneja directament els productes i després els paga amb targeta de manera autònoma.

 

La Cooperativa ha decidit apostar per esta innovació després dels bons resultats que s’han registrat en les proves pilot en les primeres tendes, que es van començar a dur a terme en 2020. Els clients valoren especialment la senzillesa del procés, la reducció del temps de compra sense espera i l’aplicació automàtica dels cupons estalvi.

 

Les caixes d’autocobrament es troben en 50 supermercats. A la Comunitat Valenciana, en 34 tendes repartides a la província de València (22), a la d’Alacant (8) i a Castelló (4); en 13 tendes de Catalunya, a les províncies de Barcelona (11) i Tarragona (2). I dels altres 3 supermercats que també disposen del sistema de caixes, n’hi ha una a la província d’Almeria, concretament, a Vera; una altra a la tenda de Jumella, a Múrcia, i, finalment, a Albacete, a Castella-la Manxa.

 

Les caixes d’autocobrament no substituïxen les caixes tradicionals ni el personal que fa esta funció, sinó que complementen el servici. El client escaneja directament els productes i després els paga amb targeta de manera autònoma. En els supermercats on s’instal·len les caixes d’autoserviici conviuen les dos formes de pagament de les compres, sempre amb l’assistència professional del personal de caixa.

 

Aposta per la innovació

La Cooperativa ha continuat apostant en els últims anys per la innovació orientada a les persones tant en la gestió interna de l’organització com en la millora i l’agilitació dels processos en la tenda física i online.

Durant l’any 2021 –l’últim exercici auditat–, Consum va destinar 20,8 milions d’euros per a projectes d’I+D+i, com ara la integració de la tenda online en l’app Món Consum, el tractament de les safates de forn, la formació amb realitat virtual per al personal de caixa o la digitalització de les gestions administratives per als treballadors, entre altres projectes.