Consum compra més de 5.800 tones de fruita d’os a agricultors locals

Es tracta de bresquilles, paraguaians, nectarines, albercocs i prunes procedents majoritàriament de la Comunitat Valenciana i Catalunya

Consum compra més de 5.800 tones de fruita d’os per a aquesta campanya a agricultors regionals de València, Lleida i Múrcia. Aquesta xifra que suposa un increment del 17% sobre la campanya anterior. La Cooperativa aposta per productes de proximitat o ‘Km 0’ per a proveir als seus més de 870 supermercats, entre *Consum i franquícies Charter. La major part de la fruita d’os de la campanya és d’origen València i Catalunya encara que també distribueix varietats procedents de zones de cultiu de Múrcia, Sevilla, Valle del Jerte, Badajoz, i Aragó.

Enguany Consum ha incrementat la compra de bresquilla roja i groga en un 15% respecte a l’any anterior fonamentalment a agricultors de València i Castelló, també distribuirà un 11% més de paraguaians, de zones de producció de Múrcia, Badajoz, Lleida i Aragó. La Cooperativa ha augmentat també en un 16% el volum de compra de nectarines, un 26% la d’albercocs i en un 15% la de prunes, la major part a agricultors de Badajoz, Lleida, Aragó i Sevilla.

La temporada de fruita d’os va arrancar el mes de maig amb la bresquilla roja al qual gradualment es van sumant la resta de varietats, bresquilla groga, paraguaià, nectarina, albercoc i prunes, en funció del seu moment òptim de consum. La campanya de fruita d’os es prolonga fins aproximadament finals del mes d’octubre. En la Comunitat Valenciana, Consum té previst comprar prop de 1.100 tones de fruita d’os per a aquesta campanya, un 19% més que l’any passat. A Catalunya, les previsions són d’aconseguir els 200.000 quilos, un 17% més que la campanya passada.

Producte de proximitat En 2022 la Cooperativa va realitzar compres a més de 4.500 proveïdors per valor de 2.490,2 milions d’euros. El 98,8% de les compres es va realitzar a proveïdors nacionals i d’elles el 67,6%, va anar a productors locals de les comunitats autònomes en les quals és present estimulant així el desenvolupament econòmic en la seua àrea d’influència. Del total de la gamma que ofereix Consum a les seues botigues, 2.786 productes són regionals, és a dir, es distribueixen només en determinades províncies o localitats. D’aquesta manera, l’assortiment posa en valor els productes autòctons que, a més d’adaptar-se als gustos dels consumidors, també estimulen l’economia local.

Entre les campanyes més rellevants quant a producte local, destaca la dels cítrics amb la distribució de taronges i mandarines amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Cítrics Valencians i la IGP Clementines Terres de l’Ebre, així com altres indicacions protegides i de proximitat amb les quals la Cooperativa manté la seua vinculació cada temporada com la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona, DO de la Xufa de València, entre altres. Amb aquesta aposta pels productes de proximitat Consum d’una banda, genera riquesa local i regional, oferint al consumidor els productes en el seu moment òptim de consum, i, per un altre, redueix el seu impacte ambiental en reduir els processos de transport i logística, complint així la seua responsabilitat social com a Cooperativa.