2,5 milions de valencians segueixen les Falles per À Punt

Un milió de valencians es connectaren ahir, Dia de Sant Josep i 705.000 seguiren la programació especial de la Cremà.

 

Dilluns 18 de març amb un 7,3% i dimarts 19 amb un 7% són el segon i tercer dia més vist de la història d’À Punt.

 

Les mascletaes fan rècords històrics amb un share del 35% i 320.000 espectadors el dissabte 16 de març.

 

Les xarxes socials d’À Punt han arribat a 17,4 milions d’usuaris, un 21% més que l’any passat entre Falles i Magdalena.

 Les Falles de 2024 passaran a la història pels rècords que han comportat a la cadena pública des que començaren les emissions d’À Punt en 2018. “Les dades d’audiència i els rècords en TDT i en xarxes demostren que la radiotelevisió pública es consolida com a mitjà de referència i atrau públic de totes les edats a través de la televisió, les xarxes socials, el web i la ràdio”, afirma Alfred Costa, director general de À Punt.  

Des de l’1 de març fins ahir, dia de Sant Josep, 2.500.000 de valencians han passat per les pantalles d’À Punt per a seguir les Falles, ja siga a través de la programació específica o els programes Informatius de NTC, que han fet especial cobertura de les festes josefines amb un gran desplegament tècnic i humà.

De fet, ahir 19 de març, 1.000.000 de valencians, el 20% de la Comunitat,  passaren per la radiotelevisió pública per a seguir la programació especial en el dia gran de les Falles. La històrica mascletà de la Pirotecnia Mediterráneo tingué un 28,3% de share amb 220.000 espectadors entre les 13:54 i les 14:12 h. La mascletà va ser tan potent que va apagar els monitors de la Unitat Mòbil d’À Punt situada a la plaça de l’Ajuntament i obligà el realitzador Dani Vila a marcar les indicacions per al senyal en directe quasi a cegues, un fet que va passar desapercebut per als teleespectadors gràcies a la professionalitat, seua, i de tot l’equip.  

El programa especial de la Cremà va atraure 705.000 espectadors i un 11,5% de quota de pantalla.

Les mascletaes han sigut el programa de Falles més vist enguany amb una mitjana de 155.000 espectadors i un share del 20,1%. Cal destacar el rècord històric del dissabte 16 de març amb 320.000 espectadors i un share del 35%.

NTC de rècord

Els Informatius d’À Punt també han deixat xifres de rècord, ja que l’À Punt NTC migdia del dissabte 16 de març amb un 23% de share i 353.000 espectadors és el segon més vist de la història d’À Punt, sols superat per l’À Punt NTC del 5 de gener de 2021 que tingué un 19,9% de quota de pantalla i 396.000 espectadores d’audiència acumulada. À Punt NTC migdia d’ahir dimarts, 19 de març, va ser vist per 239.000 espectadors amb un 15,6 d’audiència mitjana.  

 

A rècord diari

 

Dilluns 18 de gener, amb un 7,3 de quota de pantalla, i ahir dimarts 19 de març amb un 7% s’han convertit, respectivament, en el segon i tercer millor share de la història d’À Punt, només superat pel 8,2% obtingut el dia de Sant Josep de 2022.

 

Rècord per target, també comercials

À Punt creix pràcticament en tots els target en el període de Falles respecte al share de temporada. Destaca el creixement del 139% entre els joves i el 70% dels adults de 25 a 44 anys. A més, alguns dies d’estes Falles es troben entre els de major share històric d’À Punt destacant el segment entre les dones, i entre els adults de 45 a 64 anys, els perfils comercialment més destacats dins el mercat publicitari.

La mascletà del web i xarxes d’À Punt

Les xarxes socials d’À Punt han aconseguit uns resultats històrics durant la celebració de les Falles i també de la Magdalena de Castelló de la Plana, gràcies a la varietat de continguts i formats que han permés a la radiotelevisió pública arribar, de forma orgànica, a 17,4 milions d’usuaris, un +21% més que l’any passat.

 

Pel que fa a les diferents plataformes, Facebook ha estat la xarxa social amb un major nombre de comptes assolits, amb 8,1 milions d’usuaris, seguida d’Instagram amb 5,9 milions, mentre que TikTok ha estat la plataforma que més ha crescut, un 980%, amb 2,7 milions de comptes impactats.

 

Quant a la visualització de vídeos a les xarxes, el creixement global ha estat d’un 184%, amb un total de 13,1 milions de vídeos vistos. TikTok ha liderat el nombre de visualitzacions, amb un total de 5,6 milions, un 1.800% més que l’any passat, seguit de les plataformes de Meta: Instagram amb 3,8 milions de visualitzacions de vídeos i Facebook amb 3 milions.

 

Este creixement també s’ha reflectit en la web i les aplicacions, amb un increment del 26% de pàgines vistes i un 43% de la duració de la sessió, fins als 8 minuts i 55 segons, per a veure els directes de les mascletaes, l’Ofrena o el contingut a la carta, així com consultar totes les notícies relacionades amb les Falles i la Magdalena de Castelló de la Plana.