Els serveis socials de Picassent treballen a ple rendiment

Davant la declaració de l’Estat d’Alarma donada l’epidèmia sanitària que estem vivint a causa del Covid 19, l’Ajuntament de Picassent, a través de la Regidoria de Benestar Social, ha reforçat l’atenció dirigida cap a les persones usuàries dels serveis socials municipals així com també de tot el personal treballador de l’àrea, qui en estos moments, treballa al 100%. Carles Silla, regidor de l’àrea, afirma al respecte que, “Estem vivint un temps complicat i vull agrair a tot l’equip de serveis socials la seua implicació i la seua tasca dia rere dia per velar per les persones i famílies més vulnerables de Picassent”.

A hores d’ara, es continuen tramitant les prestacions socials per atendre les necessitats bàsiques com són les ajudes d’alimentació, els subministraments energètics, el pagament del lloguer, així com els rebuts de consum d’aigua, llum i gas, entre d’altres. Així, des que es va declarar l’Estat d’Alarma, l’Ajuntament ja ha fet dos dictàmens d’ajudes que s’han pagat per transferència a les persones beneficiàries.

Per altra banda, cal assenyalar també que, tots els dies, s’estableix un contacte amb les empreses que gestionen el servei d’ajuda a domicili, teleassistència i el menjar a casa, per tal d’assegurar que cap de les persones usuàries, majors o dependents, deixen de rebre tots els serveis i les prestacions. Així també, es telefona a totes les persones per saber si es troben bé i tenen totes les necessitats cobertes.

Segons ha manifestat l’alcaldessa del municipi, Conxa Garcia, “Els serveis socials són essencials i per això entre les mesures econòmiques que hem pres des de l’Ajuntament està també l’ampliació en 100.000 euros dirigits a les partides d’emergència social”.

I és que, des que va començar esta situació d’alerta sanitària, l’Ajuntament va fer una crida a través dels diferents canals de comunicació municipals per demanar la col·laboració ciutadana amb l’objectiu de posar en coneixement dels serveis socials l’existència d’alguna persona major o família vulnerable per poder-los prestar l’ajuda professional necessària.

També s’ha posat en marxa un servei d’assistència professional i assessorament psicològic de 9h a 20h per a totes les persones que necessiten parlar amb professionals experts: De 9 a 14 hores al 662 594 707 i de 15 a 20 hores al 600 916 528.