Manises reforça l’ajuda social amb un servei telefònic d’atenció psicològica

L’Ajuntament de Manises ha creat un servei d’atenció psicològica amb voluntàries i voluntaris experts en psicologia, treball social i atenció telefònica per a prestar ajuda a la persones que ho necessiten en aquests moments d’aïllament a causa de la crisi del COVID19.

“En els moments difícils és en els quals cal incrementar l’ajuda a la gent. A més de les diferents accions que ja hem posat en marxa des del departament, considerem que l’atenció psicològica és rellevant per a poder superar el confinament derivat de l’estat d’alarma”, ha manifestat el regidor de Benestar Social de l’Ajuntament de Manises, Carles López (APM-Compromís).

Aquesta situació de quarantena que estem vivint pot afectar l’estat d’ànim de moltes persones, siga per l’aïllament obligatori o per la sobreinformació diària que rebem sobre el Coronavirus. Des de les regidories de Benestar Social i Voluntariat s’inicia aquest projecte amb l’objectiu d’ajudar psicològicament a tot el que el puga necessitar.

Les persones que necessiten d’aquesta atenció hauran de posar-se en contacte amb el telèfon se serveis socials 96 152 19 98 (de 9 a 14 i de 16 a 20h) on se’ls prendrà nota de les seues necessitats i, tan prompte com siga possible, un professional els contactarà per fer l’atenció telefònicament. Les treballadores socials també podran derivar directament a persones a les quals consideren que necessiten ajuda després d’una intervenció social.

A més, aquestes persones especialistes també donaran formació emocional a la gent que està col·laborant en el voluntariat per fer front, de la millor manera possible, a les diferents situacions difícils que es troben a diari.